Alla inlägg under december 2010

Av craziness - 29 december 2010 19:37

ÄLSKAR denna låt, konstig om jag är. Punkt slut.


Av craziness - 29 december 2010 19:27

Som ni ser så va de ett ta sen jag bloggade, men VEM BRYR SIG!? Har varken haft tid eller ork att lägga ner energi på den tyvärr. Men nu är jag tillbaka, och mer taggad en någonsin! Såe, vad gör jag då? Jo jag sitter och sjunger helt frenetiskt till vart ligger landet där man böjer bananerna med kära Mojje, å varför gör jag de då? JO FÖR ATT JAG VILL! Samtidigt som min strupe går i ett så funderar jag på vad jag skulle sjunga om jag ställde upp i idol denna gång. För jag tror faktiskt att jag ställer upp nästa år, de känns så. De känns liksom som om min tid är inne. Men hur som haver, vad skulle du sjunga om du ställde upp i programet? Skulle du ens ställa upp i de? De är frågan...

Av craziness - 18 december 2010 11:52

Nu så här i juletider är de alltid folk som har problem med att komma på fyndiga julklappar och slippa handla i sista minuten. De blir ju lätt så att man handlar samma sak år ut å år in. Slipp julruschen, shoppa på nätet! Därför tänkte jag lista några av mina favoriter när de gäller just julshopping på nätet, dela gärna med er av andra förslag.


bluebox.se har dem julklappar för hela familjen/släckten. De finns något i alla smaker, varför inte ge bort en gåva som kan användas om och om igen?


uppner.se finns de olika upplevelser till överkommliga priser, varför inte ge bort en luftballongsfärd till mamma och pappa? en sälsafari till mormor och morfar osv.


livit.se har dem också olika upplevelser till något dyrare priser, men fler valmöjligheter. Varför inte ge bort en spökmiddag för två? eller kanske modellfotografering?



Bio

Av craziness - 18 december 2010 11:40

Ikväll har jag den stora äran att få gå på bio, men frågan är vilken ska man se? De va så fruktansvärt längesen jag gick känns de som. Har ni något bra tips på en schysst rulle, alla förslag är välkomna   

Av craziness - 18 december 2010 10:08

Idag på jobbet när jag fixade frukost blev jag helt varm i kroppen när jag såg två av dem här i huset stå och pussas och kramas för fulla muggar. Därför tänkte jag uppmana er andra där ute att sprida kärlek omkring er även om ni inte nödvändigtvis pussas å kramas med alla ni ser, men man kan faktiskt sprida kärlek på fler sett en så.


Pratade även med en jobbarkompis om att de är mindre än en vecka kvar till julafton, de är väl kärlek om nåt!? Vi pratade gamla traditioner, och de finns faktiskt några traditioner jag själv gärna ser på julbordet och just förknippar med julafton. Nämligen den fantastiska leverpastejen Lulles! Satan i gatan va den leverpastej rockar min värld runt jul! Sen självklart att bara mysa, hela dagen rakt igenom och vara med dem som betyder mest. Men alla människor har ju så himla olika traditioner, vad har just DU för jultradition? Dela gärna med er, så väljer jag ut några mysiga bidrag att publisera här i bloggen.


Ciao Bella.

Av craziness - 17 december 2010 10:52

Satt och bläddrade igenom min kära bibel (läs veckorevyn) när jag kommer till frågan, tror du man kan hitta sitt livs kärlek i TV? De är ju en jäkligt intressant fråga, egentligen. Hela 53% av veckorevyns läsare tror i alla fall att man kan de. Vad tror du?


För mig är de nästan en självklarthet att man kan hitta sitt livs kärlek i TV likaväl som du kan hitta han/hon i toakön på Mc donalds. Visst att de kanske inte är så seriöst alla gånger med alla dessa tv program så som bonde söker fru, mamma's pojkar osv, men de är klart man kan hitta dem även i TV, dem finns överallt. De gäller bara för oss att öppna ögonen och se oss omkring, eller kanske rent ut sagt, söka till de där Tv programet vi alltid velat vara med i fast inte vågat för vi är rädda för vad vår omgivning ska tycka. Men herregud, skit i de! Lev livet här och nu, för vem vet, kanske blir du den "första" att hitta kärleken i just TV rutan.

Av craziness - 16 december 2010 16:03

Nu sitter man här på jobbet och filosoferar, pratade just med en jobbarkompis om hur stort facebook har blivit. De började som ett skolprojekt, nu styrs halva jordens befolkning av detta elände. Även jag. Men visst är de konstigt? Tänk va mycket skada de egentligen gör för en, och hur pass beroendeframkallande det faktiskt är. Jag vet bara någon enstaka stackars människa som inte har de, och jag kan inte hjälpa att tänka, vad i helvete gör dem? Ja antagligen de man själv gjorde innan facebok ens existera dumfan. Någon fler som känner som jag, dela gärna med er av era åsikter.

Av craziness - 16 december 2010 10:51

Jag är en sån där super nördig människa som aldrig kommer bli riktigt vuxen, för jag köper nämligen fortfarande chokladkalender! Visst jag är bara 20 år gammal och ja, jag erkänner, jag är ett riktigt chokladmongo! Sen kan jag ju inte riktigt påstå att chokladen i kalendrarna är speciellt goda, men i år va de en ren besvikelse, den smakade blockchoklad!? Vem i hela friden tycker om att äta de!? Men envis som jag är sitter jag där ändå och trycker i mig dem där förbaskade godisarna, dag efter dag fast jag egentligen bara vill kasta dem, men vadå, de är ju choklad.  1-0 till mig. 


  

Ovido - Quiz & Flashcards